Тезиси_Шабельник
ХІХ Міжнародна науково-методична конференція «Проблеми економічної кібернетики 2014» :: Сучасні напрями моделювання економіки :: Шабельник
Сторінка 1 з 1
Тезиси_Шабельник
Шабельник Т.В. к.е.н., доцент
ДонНУЕТ, м.Донецьк
ДонНУЕТ, м.Донецьк
ОСОБЛИВОСТІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСУ «УПРАВЛІННЯ ТРАНСПОРТУВАННЯМ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ТОВАРІВ»
Процеси управління транспортуванням фармацевтичних товарів набувають все більшого значення в сучасній економічній діяльності фармацевтичного підприємства.
Зниження часу на доставку та загальних витрат на доставку фармацевтичних товарів є суттєвими резервами підвищення економічної ефективності діяльності фармацевтичного підприємства, особливо для фармацевтичних товарів з малим терміном зберігання або при дефіциті певного фармацевтичного товару в аптечній мережі [1-3].
Бізнес-процес «Управління транспортуванням фармацевтичних товарів» має за мету оптимізацію транспортних витрат та часу на перевезення фармацевтичних товарів як у межах власної аптечної мережі, так і при експорті та дистрибуції.
Транспортування фармацевтичних товарів може здійснюватися виробником фармацевтичних товарів, фармацевтичним дистриб’ютором, спеціалізованою транспортною організацією або замовником, кожний з яких формує рівень транспортних витрат (рис. 1).
Процеси управління транспортуванням фармацевтичних товарів набувають все більшого значення в сучасній економічній діяльності фармацевтичного підприємства.
Зниження часу на доставку та загальних витрат на доставку фармацевтичних товарів є суттєвими резервами підвищення економічної ефективності діяльності фармацевтичного підприємства, особливо для фармацевтичних товарів з малим терміном зберігання або при дефіциті певного фармацевтичного товару в аптечній мережі [1-3].
Бізнес-процес «Управління транспортуванням фармацевтичних товарів» має за мету оптимізацію транспортних витрат та часу на перевезення фармацевтичних товарів як у межах власної аптечної мережі, так і при експорті та дистрибуції.
Транспортування фармацевтичних товарів може здійснюватися виробником фармацевтичних товарів, фармацевтичним дистриб’ютором, спеціалізованою транспортною організацією або замовником, кожний з яких формує рівень транспортних витрат (рис. 1).
Цей процес має деякі особливості. Розглянемо їх детальніше.
Так, коли замовником фармацевтичних товарів виступає власна аптечна мережа відбувається формування транспортних витрат. При цьому вирішуються наступні завдання:
- складання графіків постачань фармацевтичних товарів;
- розробка оптимальних маршрутів руху фармацевтичних товарів для мінімізації транспортних витрат;
- скорочення часу на перевезення фармацевтичних товарів.
Для фармацевтичних товарів власного виробництва можливим є їх перерозподіл в межах власної аптечної мережі при дефіциті на складі. Але фактично, на практиці, виконується замовлення на доставку фармацевтичних товарів власного виробництва від фармацевтичного дистриб'ютора для зниження транспортних витрат.
Такі транспортні витрати мають місце коли, наприклад, аптеки знаходяться на великій відстані одна від одної і дешевше виконати доставку від дистриб'ютора, ніж перерозподілити фармацевтичні товари в середині власної мережі.
Коли постачальником фармацевтичних товарів виступає фармацевтичний дистриб’ютор або інше фармацевтичне підприємство, то у замовника транспортні витрати відсутні, вони формуються, відповідно у постачальника фармацевтичних товарів. А постачальник їх, в свою чергу, мусить мінімізувати.
У випадках, коли функції транспортування фармацевтичних товарів виконує спеціалізована транспортна організація, то формування транспортних витрат регламентується договірними зобов’язаннями, це будуть витрати або для замовника, або для постачальника, але при цьому варіанті відсутня можливість мінімізації транспортних витрат для тієї сторони, яка їх буде сплачувати.
Наявність особливостей бізнес-процесу «Управління транспортуванням фармацевтичних товарів» для здійснення його ефективного управління потребують використання спеціальних методів економіко-математичного моделювання.
Список використаних джерел:
1. Азарян О. М. Роздрібна торгівля: розвиток та інновації: монографія / О.М.Азарян . - Донецьк : ДонНУЕТ, 2012 . – С. 375.
2. Посилкіна О.В. Фармацевтична логістика: Монографія / О.В. Посилкіна, Р.В. Сагайдак, Б.П. Громовик. – Харків: В-во НфаУ; Золоті сторінки, 2004. – 320 с.
3. Шабельник Т.В. Аналіз впливу особливостей фармацевтичних товарів на бізнес-процеси маркетинго-орієнтованого управління / Т.В.Шабельник // Економіст: науковий та громадсько-політичний журнал. №11 – Київ: 2013. С. 61 – 62.
Так, коли замовником фармацевтичних товарів виступає власна аптечна мережа відбувається формування транспортних витрат. При цьому вирішуються наступні завдання:
- складання графіків постачань фармацевтичних товарів;
- розробка оптимальних маршрутів руху фармацевтичних товарів для мінімізації транспортних витрат;
- скорочення часу на перевезення фармацевтичних товарів.
Для фармацевтичних товарів власного виробництва можливим є їх перерозподіл в межах власної аптечної мережі при дефіциті на складі. Але фактично, на практиці, виконується замовлення на доставку фармацевтичних товарів власного виробництва від фармацевтичного дистриб'ютора для зниження транспортних витрат.
Такі транспортні витрати мають місце коли, наприклад, аптеки знаходяться на великій відстані одна від одної і дешевше виконати доставку від дистриб'ютора, ніж перерозподілити фармацевтичні товари в середині власної мережі.
Коли постачальником фармацевтичних товарів виступає фармацевтичний дистриб’ютор або інше фармацевтичне підприємство, то у замовника транспортні витрати відсутні, вони формуються, відповідно у постачальника фармацевтичних товарів. А постачальник їх, в свою чергу, мусить мінімізувати.
У випадках, коли функції транспортування фармацевтичних товарів виконує спеціалізована транспортна організація, то формування транспортних витрат регламентується договірними зобов’язаннями, це будуть витрати або для замовника, або для постачальника, але при цьому варіанті відсутня можливість мінімізації транспортних витрат для тієї сторони, яка їх буде сплачувати.
Наявність особливостей бізнес-процесу «Управління транспортуванням фармацевтичних товарів» для здійснення його ефективного управління потребують використання спеціальних методів економіко-математичного моделювання.
Список використаних джерел:
1. Азарян О. М. Роздрібна торгівля: розвиток та інновації: монографія / О.М.Азарян . - Донецьк : ДонНУЕТ, 2012 . – С. 375.
2. Посилкіна О.В. Фармацевтична логістика: Монографія / О.В. Посилкіна, Р.В. Сагайдак, Б.П. Громовик. – Харків: В-во НфаУ; Золоті сторінки, 2004. – 320 с.
3. Шабельник Т.В. Аналіз впливу особливостей фармацевтичних товарів на бізнес-процеси маркетинго-орієнтованого управління / Т.В.Шабельник // Економіст: науковий та громадсько-політичний журнал. №11 – Київ: 2013. С. 61 – 62.
ХІХ Міжнародна науково-методична конференція «Проблеми економічної кібернетики 2014» :: Сучасні напрями моделювання економіки :: Шабельник
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі