Тези_Рогоза, Івченко
ХІХ Міжнародна науково-методична конференція «Проблеми економічної кібернетики 2014» :: Науково-методичні проблеми підготовки спеціалістів з економічної кібернетики :: Рогоза_Івченко
Сторінка 1 з 1
Тези_Рогоза, Івченко
Рогоза М.Є. д.е.н., професор
Івченко Є.І. к.т.н., доцент
ВНЗ Укоопспілки «ПУЕТ», м. Полтава
Івченко Є.І. к.т.н., доцент
ВНЗ Укоопспілки «ПУЕТ», м. Полтава
ІННОВАЦІЙНІ АСПЕКТИ СУЧАСНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ НАПРЯМУ ПІДГОТОВКИ «ЕКОНОМІЧНА КІБЕРНЕТИКА»
В умовах сучасної ринкової економіки, конкурентоспроможність вищих навчальних закладів (ВНЗ) прямо залежить від якості управлінських рішень, що приймаються, та ефективності системи управління. Освіта у ХХІ столітті набуває особливого стратегічного значення. Основними критеріями успіху стають рівень впровадження інновацій в управління та навчання, якість освіти, рейтинг вищого навчального закладу, економічна ефективність, оптимальна організація навчального процесу та наукових досліджень. Саме інноваційні педагогічні та управлінські рішення, новітні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) стають основною продуктивною силою й гарантують конкурентоспроможність країни в глобалізованому світі, що особливо актуально сьогодні в умовах подолання політичної та економічної кризи, а якість випускників ВНЗ економічного профілю визначає їх місце й роль у професіональній спільноті. Тому, забезпечення високої ефективності навчання та управлінської діяльності є першочерговим завданням ВНЗ економічного профілю. Зазначене завдання не може бути вирішено за допомогою стандартних рішень і традиційних прийомів, оскільки останні мають враховувати специфічні особливості окремих ВНЗ і роботодавців, стадію життєвого циклу конкретної галузі господарства, споживачів освітніх послуг тощо [1].
Досвід кафедри економічної кібернетики ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі свідчить, що студенти напряму підготовки «Економічна кібернетика» є найбільш підготовленими до впровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні (як традиційному, так і дистанційному). Сьогодні практично всі студенти напряму підготовки «Економічна кібернетика» мають власні мобільні пристрої (ноутбуки, нетбуки, смартфони, планшети тощо) та використовують мобільні технології для навчання [2].
Взагалі переважна більшість сучасних студентів (81%) вважає, що планшети змінять процес навчання в майбутньому і тому студенти будуть купувати цифрові підручники замість друкованих (82%). Такими є результати дослідження The 2014 Student Mobile Device Survey, що було проведено компанією Harris Poll на замовлення компанії Pearson. Компанія Pearson є провідною компанією в світі в галузі навчання, в якій працюють 40 тисяч співробітників у більш ніж 80 країнах. Переважна більшість опитаних (74%) заявили, що планшети роблять процес навчання більш захоплюючим. Опитування проводилося на сайті компанії Harris Poll в період з 13 лютого по 12 березня 2014 року. Респондентами стали 1228 американських студентів віком від 18 до 30 років, які проходили навчання в коледжі, університеті чи на післядипломних програмах [3]. Незважаючи на те, що планшети дуже популярні серед студентів, лише менше половини опитаних регулярно використовують їх (45%) для навчання, і тільки один з десяти студентів (11%) регулярно використовує гібридну модель з клавіатурою. Переважна більшість, 89% сучасного студентства регулярно використовує ноутбук і 83% регулярно використовують смартфон.
Студенти покладають значні надії на планшети в плані інноваційного перетворення процесу навчання, але ноутбуки, як і раніше, найбільш часто використовуються для навчальної роботи. Інші результати дослідження The 2014 Student Mobile Device Survey щодо використання мобільних пристроїв у вищій освіті:
• більшість студентів використовують один мобільний пристрій під час звичайного навчального дня (54%);
• тільки один з 10 студентів (9%) використовує три або більше пристроїв протягом звичайного навчального дня;
• ноутбуки (89%) і смартфони (56%) - мобільні пристрої, які студенти використовують найчастіше протягом тижня для навчання та виконання завдань;
• один з трьох студентів (33%) використовує планшет для навчання та виконання завдань щотижня;
• майже всі студенти мають бездротовий доступ до мережі Інтернет в домашніх умовах (96%) або в навчальному закладі (91%) [3].
Дослідження The 2014 Student Mobile Device Survey було проведено з метою найкраще зрозуміти, як студенти використовують мобільні технології для навчання. Аналіз використання мобільних технологій для навчання студентами напряму підготовки «Економічна кібернетика» у ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» показав, що широке використання мобільних пристроїв простимульовано 100% доступом до мережі Інтернет у навчальному корпусі, гуртожитках і прватних домогосподарствах, розвитком технологій дистанційного навчання й можливістю доступу через мережу Інтернет до дистанційних курсів і ресурсів електронної бібліотеки університету, а також до банку даних цифрових навчально-методичних ресурсів (у т.ч. віртуальних практичних і лабораторних занять та електронного тестування) кафедри економічної кібернетики університету [2]. Разом з тим, треба відмітити, що ринок ноутбуків, нетбуків, планшетів, смартфонів та інших мобільних пристроїв значно зріс за останні кілька років. Ці мобільні пристрої мають великий потенціал для інноваційного перетворення процесу навчання і для впливу на надання навчальних матеріалів в електронному вигляді як для дистанційних курсів, так і для цифрових підручників.
Таким чином, можна сказати, що використання інноваційних рішень дозволяє формувати компетентних фахівців економічної кібернетики, а ВНЗ системно, послідовно запроваджувати сучасні освітні інновації відповідно Національної доктрини розвитку освіти та Стратегії економічного та соціального розвитку України «Шляхом європейської інтеграції» на 2004-2015 роки, схваленої Указом Президента України від 28.04.2004 р. № 493, з метою досягнення європейських стандартів у вищій школі й переходу до інноваційної моделі економічного зростання та розвитку високотехнологічного супровіду освітньої діяльності.
Література
1.Рогоза М.Є. Управління процесами діяльності мережевого ВНЗ.// Управління якістю діяльності вищого навчального закладу за міжнародними стандартами менеджменту ISO 9001:2008: досвід впровадження та напрями вдосконалення: матеріали XXXV міжнар. наук.-метод. конф., 25-26 бер. 2010 р. – Полтава: РВВ ПУСКУ, 2010 р. 2. Рогоза М.Є., Івченко Є.І., Божко В.І. Концепція використання ІР-телефонії для дистанційних технологій навчання і управління в сучасному університеті. Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління, 20-22 листопада 2013 р.: Полтава: ПУЕТ, 2014.-С.4-6.-ISBN 978-966-184-246-4. 3. Планшети змінять процес навчання у вищій освіті [Електронний ресурс].-Режим доступу: [Ви повинні бути зареєстровані та підключені , щоб побачити посилання] з екрана.
В умовах сучасної ринкової економіки, конкурентоспроможність вищих навчальних закладів (ВНЗ) прямо залежить від якості управлінських рішень, що приймаються, та ефективності системи управління. Освіта у ХХІ столітті набуває особливого стратегічного значення. Основними критеріями успіху стають рівень впровадження інновацій в управління та навчання, якість освіти, рейтинг вищого навчального закладу, економічна ефективність, оптимальна організація навчального процесу та наукових досліджень. Саме інноваційні педагогічні та управлінські рішення, новітні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) стають основною продуктивною силою й гарантують конкурентоспроможність країни в глобалізованому світі, що особливо актуально сьогодні в умовах подолання політичної та економічної кризи, а якість випускників ВНЗ економічного профілю визначає їх місце й роль у професіональній спільноті. Тому, забезпечення високої ефективності навчання та управлінської діяльності є першочерговим завданням ВНЗ економічного профілю. Зазначене завдання не може бути вирішено за допомогою стандартних рішень і традиційних прийомів, оскільки останні мають враховувати специфічні особливості окремих ВНЗ і роботодавців, стадію життєвого циклу конкретної галузі господарства, споживачів освітніх послуг тощо [1].
Досвід кафедри економічної кібернетики ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі свідчить, що студенти напряму підготовки «Економічна кібернетика» є найбільш підготовленими до впровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні (як традиційному, так і дистанційному). Сьогодні практично всі студенти напряму підготовки «Економічна кібернетика» мають власні мобільні пристрої (ноутбуки, нетбуки, смартфони, планшети тощо) та використовують мобільні технології для навчання [2].
Взагалі переважна більшість сучасних студентів (81%) вважає, що планшети змінять процес навчання в майбутньому і тому студенти будуть купувати цифрові підручники замість друкованих (82%). Такими є результати дослідження The 2014 Student Mobile Device Survey, що було проведено компанією Harris Poll на замовлення компанії Pearson. Компанія Pearson є провідною компанією в світі в галузі навчання, в якій працюють 40 тисяч співробітників у більш ніж 80 країнах. Переважна більшість опитаних (74%) заявили, що планшети роблять процес навчання більш захоплюючим. Опитування проводилося на сайті компанії Harris Poll в період з 13 лютого по 12 березня 2014 року. Респондентами стали 1228 американських студентів віком від 18 до 30 років, які проходили навчання в коледжі, університеті чи на післядипломних програмах [3]. Незважаючи на те, що планшети дуже популярні серед студентів, лише менше половини опитаних регулярно використовують їх (45%) для навчання, і тільки один з десяти студентів (11%) регулярно використовує гібридну модель з клавіатурою. Переважна більшість, 89% сучасного студентства регулярно використовує ноутбук і 83% регулярно використовують смартфон.
Студенти покладають значні надії на планшети в плані інноваційного перетворення процесу навчання, але ноутбуки, як і раніше, найбільш часто використовуються для навчальної роботи. Інші результати дослідження The 2014 Student Mobile Device Survey щодо використання мобільних пристроїв у вищій освіті:
• більшість студентів використовують один мобільний пристрій під час звичайного навчального дня (54%);
• тільки один з 10 студентів (9%) використовує три або більше пристроїв протягом звичайного навчального дня;
• ноутбуки (89%) і смартфони (56%) - мобільні пристрої, які студенти використовують найчастіше протягом тижня для навчання та виконання завдань;
• один з трьох студентів (33%) використовує планшет для навчання та виконання завдань щотижня;
• майже всі студенти мають бездротовий доступ до мережі Інтернет в домашніх умовах (96%) або в навчальному закладі (91%) [3].
Дослідження The 2014 Student Mobile Device Survey було проведено з метою найкраще зрозуміти, як студенти використовують мобільні технології для навчання. Аналіз використання мобільних технологій для навчання студентами напряму підготовки «Економічна кібернетика» у ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» показав, що широке використання мобільних пристроїв простимульовано 100% доступом до мережі Інтернет у навчальному корпусі, гуртожитках і прватних домогосподарствах, розвитком технологій дистанційного навчання й можливістю доступу через мережу Інтернет до дистанційних курсів і ресурсів електронної бібліотеки університету, а також до банку даних цифрових навчально-методичних ресурсів (у т.ч. віртуальних практичних і лабораторних занять та електронного тестування) кафедри економічної кібернетики університету [2]. Разом з тим, треба відмітити, що ринок ноутбуків, нетбуків, планшетів, смартфонів та інших мобільних пристроїв значно зріс за останні кілька років. Ці мобільні пристрої мають великий потенціал для інноваційного перетворення процесу навчання і для впливу на надання навчальних матеріалів в електронному вигляді як для дистанційних курсів, так і для цифрових підручників.
Таким чином, можна сказати, що використання інноваційних рішень дозволяє формувати компетентних фахівців економічної кібернетики, а ВНЗ системно, послідовно запроваджувати сучасні освітні інновації відповідно Національної доктрини розвитку освіти та Стратегії економічного та соціального розвитку України «Шляхом європейської інтеграції» на 2004-2015 роки, схваленої Указом Президента України від 28.04.2004 р. № 493, з метою досягнення європейських стандартів у вищій школі й переходу до інноваційної моделі економічного зростання та розвитку високотехнологічного супровіду освітньої діяльності.
Література
1.Рогоза М.Є. Управління процесами діяльності мережевого ВНЗ.// Управління якістю діяльності вищого навчального закладу за міжнародними стандартами менеджменту ISO 9001:2008: досвід впровадження та напрями вдосконалення: матеріали XXXV міжнар. наук.-метод. конф., 25-26 бер. 2010 р. – Полтава: РВВ ПУСКУ, 2010 р. 2. Рогоза М.Є., Івченко Є.І., Божко В.І. Концепція використання ІР-телефонії для дистанційних технологій навчання і управління в сучасному університеті. Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління, 20-22 листопада 2013 р.: Полтава: ПУЕТ, 2014.-С.4-6.-ISBN 978-966-184-246-4. 3. Планшети змінять процес навчання у вищій освіті [Електронний ресурс].-Режим доступу: [Ви повинні бути зареєстровані та підключені , щоб побачити посилання] з екрана.
ХІХ Міжнародна науково-методична конференція «Проблеми економічної кібернетики 2014» :: Науково-методичні проблеми підготовки спеціалістів з економічної кібернетики :: Рогоза_Івченко
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі